Co si sebou vozíme, proč a kde
Přibližný obsah našeho Velorexu na cestách i s odkazy na konkrétní odzkoušené a funkční produkty. Dají se i zakoupit na daném odkazu a podpořit nás :)
Stan s předsíňkou - aby bylo kde složit hlavu. Předsíňka je super, vejdou se tam na noc rozložené židličky, nádobí, voda a vše čemu nevadí vlhkost. Vejde se do předního kufru.
Židličky - 2 malé skládací židličky 36x13x11cm. Je to malinký balíček, lehký a úžasně pohodlné. Když vybalíme a složíme židličky všichni s úsměvem kroutí nevěřícně hlavou :).
Skládací stolek - malý, nízký a pevný.
Spacáky - Máme obyčejné spací pytle nic extra a zatím bohatě stačí. Vejdou se do předního kufru.
Karimatky - samo nafukovací (které dofouknete 5 dechy). Jsou malinké po sbalení 22x26cm, lehké, měkké a krásně izolují. I ty nacpeme do předního kufru.
Plachta na Velorex - perfektně ušitá přesně na míru. Nemusíme řešit ranní rosu, v noci déšť a nepoutá pozornost podnapilých spolu táborníků. Vozíme pod sedačkou spolujezdce.
Boty a sandále- rádi děláme túry na zajímavých místech, proto vozíme trekingové boty. Jsou sice objemnější ale pohodlné a hlavně bezpečné na skály. Většinou se poskládají do předního kufru ale často je máme vmáčklé pod síťkou vzadu na platu.
Špunty do uší - na delší cesty jezdím špunty v uších. Zjistil jsem, že když máme naložené zadní plato, je utěsněno a odizolováno velmi dobře. Pokud jsem prázdný vzadu, tak je to hodně příjemné, slyším vše ale otravné zvuky nejnižších a nejvyšších kmitočtů jsou utlumeny. Nebolí mě hlava a slyším když vylezu ven a to je fajn :).
Olej- jezdíme jenom bel-ray polo syntetiku. Vozíme na celou expedici 1L cca na 600 km, tedy klidně 7 i 8 litrů. Namačkáme je do předního kufru kam se dá a jednu mám v zástěře pod volantem na tankování.
Kanystr- vzal jsem ho poprvé s sebou až na Balkán. Na delší cesty se hodí a přiznám se že ta jistota rezervy je příjemná. Zatím jsem ještě nikdy nikde nezůstal viset ale na výpary jsem jel už mockrát. Vozím 2,5 L a mám ho pod nohama spolujezdce přivázaný gumycukem kolem baterky. Je tam chladněji. Pěkně těsní a ani nesmrdí.
Střecha - vozíme 2. Máme originál když prší a pak letní, která má jen strop, tu jezdíme nejraději nebo úplně kabrio. Střechu i s okny vozíme v obalu na dnu zadního plata ( tašky položeny na nich).
Okna - sice vozíme ale už opravdu dlouho jsme je nevyndaly. V dešti téměř nepomůže a je špatně vidět a hodně se mlží. Vozíme v obalu u střechy.
Oblečení - 2 tašky cca 2x 40litrů, vozíme na platu vzadu.
Vidlice na opékání buřtů - teleskopické a geniální vynález
V taškách krom oblečení máme - nerezové hrníčky, termosku, světlo do stanu, ešus, čelovky, plynový vařič s kartuší, vývrtku s otvírákem, příbory, nůž, sůl a cukr v perfektním udělátku, káva, čaj, instantní jídlo, voda, nafukovací polštáře, české pivo a bonbony jako dary/ odpustky...
Powerbanky - vozíme 2, 30tis mAH.
Mapy- papírovou mapu moc nepoužíváme, ale vždy ji sebou vozíme nebo si ji kupujeme v dané zemi.
Zabezpečení - vozíme malý, levný kotoučák s alarmem, dávám ho na pletení kola. Děláme to kvůli otřesovému alarmu, kdyby někdo v noci chtěl odtáhnout tak jej aktivuje a nás vzbudí. Pak vozíme řetěz, nepřivazuji často ale občas, když nemám dobrý pocit, omotám kolo k rámu pro svůj klid. Vozíme pod sedlem spolujezdce
Hasící přístroj -vozíme pod sedlem a když se mi jednou uvařil benzín v karburátoru, nešel nijak vypnout motor a otáčky vylétli na max. Než jsem přes spojku chcípl, hulilo se z toho tak, že jsem byl rád, že nad motorem mám s čím stát a čekat na plameny ... Naštěstí nepřišli.
Držák telefonu- perfektní držák co moc nepřekáží dá se na kuličce otáčet k řidiči nebo spolujezdci a má zabudované USB dobíjení s vypínačem aby nežral když nenabíjí. Máme přidělaný před spolujezdcem na palubní desce aby mi moc nepřekážel ale perfektně vidím a spolujezdec může zadávat do navigace aniž by mě omezil. Mám jej i na motorce a je to geniální.
Startovací box- když vymlátím baterku tak můžu nabudit baterii a startovat (ruční startování mi už léta nefunguje). Je to zároveň powerbanka 12 tis mAH. Vozíme pod sedlem spolujezdce.
Nabíječku baterie- Dobíjení u Velorexů není žádná sláva. 150w které v lepším případě vygeneruje, stačí sotva na provoz kord, když nechce chytnout a trápí se na startéru. Proto vozím nabíječku a když je v kempu elektřina tak se přibližně v půlce dovolené na 2 hodiny dobiju a jsem zase klidnější. Vozím pod zadním platem.
Nářadí - máme fantastickou brašnu dělanou přímo pod sedlo velouše, takoví klín. Mám tam snad vše co v dílně bylo :) . Pořád doplňuji, mám takový zvyk, když doma opravuju, kontroluji nebo něco měním, používám výhradně jen nářadí z velorexu. Když si neporadím a v nářadí nemám, tak přiberu z dílenského a od té doby je majetkem velouše. Tím se nestává, že mi něco chybí na cestách. Už jsem rozdělal Antonína téměř celého za ty léta a nářadí mám tedy snad celkem kompletní a nic extra navíc. Jen nevím kam přivázat svářečku :)
Díly - Rok od roku vozím dílů víc a víc. Vozím je pod podlážkou předního kufru, vejde se před řízení krabička (mám tam velký truhlíkoví květináč a sedí perfektně). Pak mám drobné díly v malé trojúhelníkové taštičce u řidiče a spolujezdce na boku u kolen a poslední část dílů vozím pod pokrývkou zadního plata, tedy nad motorem. Tam vozím celé náhradní zadní kolo (dá se totiž použít i jako přední) i s pneumatikou a rozetou. Seznam dílů není krátký ...
Zadní kolo, různé podložky, matky a šroubky, rozeta, celý karburátor, cívku, 2x kondenzátor, kabely a fajfky, 2x svíčka, lamely spojky, všechny lanka a bovdeny, řetěz sekundární, rozetku, rozetu, obě vrtule chlazení, řemen chlazení, ložiska kol, 2x duši, přední osu, zadní osu, žárovky, pojistky, pružiny na pedály a spojku, prasátko na hydraulickou spojku s hadicí, regulátor dobíjení, různé dráty, těsnění pod hlavu, písty oba i s kroužky, přípravky pro demontáž pístů a řemenice chlazení, celou převodovku (kolečka a hřídele), ložiska a gufera snad celého motoru, horní i dolní řemenici chlazení, dynamo startér (rotor i stator), destičku zapalování s kladívky, benzínovou hadičku, kohout benzinu s filtrem, olej převodoví, lepidlo na ložiska a tekuté těsnění na kartery... No určitě to není všechno na něco jsem určitě zapomněl. Můžu ale říci, že jsem klidnější když to mám a nemám ani pocit, že vozím něco úplně zbytečně.
Před expedicí do Beneluxu, jsem čistil a uklízel Velouše. Všechny díly a nářadí jsem naházel do přepravky a zvážil. Náhradní kolo, díly a nářadí - celková hmotnost je 60 Kg, čekal jsem to ale i tak mě to překvapilo kolik krámů sebou vozím.. I tak pořád přicházím na věci které mi chybí, taková matka na spojkový koš by se mi v Německu šikla :).