Mazání 2T
Na základě poměrně bohatých zkušeností odmítám lít to, co zrovna na pumpě seženu, tedy olej si vozím svůj odzkoušený a napočítaný na přibližnou kilometráž trasy + rezervu.
Dlouho jsem kupoval Mogul, který fungoval velmi dobře ale pak značku koupil Orlen a má věrnost značce skončila. Nastalo nelehké období testů 2T olejů v praxi a tehdy jsem poznal jaký vliv má na kouřivost, karbonování ale i výkon. Našel jsem a už hledat nebudu, vyhovuje mi. Nyní už jezdíme jen a pouze Bel-ray SL-2 polosyntetiku, sice moc nevoní ale téměř nekouří, po karbonu ani vidu a zvýšený výkon je opravdu znát, což bych nikdy nevěřil, kdybych neotestoval cca 6 jiných výrobců.
Dříve jsem jezdil poměr předepsaný 1:50 ale netrvalo dlouho a pochopil jsem, že to není dost. Nyní jezdíme 1:40 a pokud jedeme Alpy či jinou vraždu dávám 1:30 / 1:35. Vůbec nechápu, že lidi lejí olej od oka nebo jen tak přibližně dle stupnice na lahvi. Já mám aplikaci v mobilu, zadám si poměr a kolik litrů natankuji. Mám hned ,přesně spočítáno, bez práce a hlavně bez hloupé chyby. Mám stařičkou flašku s malou přepadovou nádobkou v jednom. Vytlačím stiskem do přepadové, kde jsou rysky, mám přesně, čistě a rychle odměřeno i nalito.
Myslím, že zadření a přehřívání se dá tímto snadno předcházet. Určitě ne vždy ale jsem skoro přesvědčen, že víc jak polovina záděrů je špatným olejem ale hlavně řidičem - nepřesnost, lenost a ignorování poměru mazání.